Bilantul evenimentului  •  Comunicare -Presa

CCIFER A LANSAT ABCdarul SUSTENABILITĂȚII

  • Peste 200 de persoane din companii mari, IMM și ONG-uri au participat în 5 iunie, de Ziua Mondială a Mediului, la evenimentul de lansare a ABCdarului Sustenabilității, un produs editorial dezvoltat în cadrul unuia dintre grupurile de lucru ale CCIFER, Comunități durabile.
  • 15 companii care provin din sectoare precum industrie, energie, servicii, financiar-bancar, consultanță, asigurări sau telecomunicații au contribuit cu bune practici legate de sustenabilitatea socială, economică și ecologică, derivate din experiența de business.
  • ABCdarul este disponibil exclusiv în format digital, pe site-ul www.ccifer.ro, are un caracter asumat non-exhaustiv și pune în lumină noțiuni cheie, concepte și referințe legislative al căror conținut este prin esență într-o continuă evoluție generată de legislația UE și/sau locală.
  • ABCdarul Sustenabilității este totodată o sursă de orientare și înțelegere aprofundată pentru IMM-uri, 70% dintre companiile membre ale CCIFER provenind din rândul lor.  
  • Lansarea a avut loc la Rezidența9, un Hotspot Cultural creat de BRD – Groupe Société Générale, partenerul evenimentului.

 

“În centrul conversației se află companiile și angajații care vor deveni în cele din urmă un model al societății, în drumul spre marea transformare. În grupul de lucru Comunități Durabile al CCIFER pe care îl anim de 4 ani alături de colegii mei din BRD Groupe Société Générale, împreună cu ONG-urile - doar la CCIFER există peste 30 de ONG uri membre - cu companiile, am împărtășit bune practici și am ascultat comunitatea de business de fiecare dată când a apărut o nevoie. Așa a luat naștere ABCdarul Sustenabilității, din dorința de a aduce și mai multă înțelegere asupra acestui termen”, a declarat Flavia Popa, Secretar General BRD Groupe Société Générale și lider al Grupului de lucru Comunități durabile CCIFER.

“A face business astăzi și în viitor, fără o viziune durabilă, nu mai este soluția câștigătoare. Fie că vorbim de companii mari sau IMM uri, acestea integrează în business componenta de sustenabilitate. Întrebarea este cât de pregătite sunt și de ce ar mai fi nevoie pentru a transforma procesele, a corespunde unor norme de mediu, a avansa din punct de vedere al guvernanței, al eficientei energetice, a crea standard-ul și cadrul optim de business durabil. Dacă vorbim de competențe, acestea sunt complet noi și insuficiente”, a declarat Nicolas Richard, Președinte CCIFER.

Mecanica de abordare a abecedarului a avut la baza asocierea unei litere/cuvânt cu câte o companie sau mai multe, după cum urmează:

Avantajele aplicării unei strategii de dezvoltare sustenabilă/Groupama;  Biodiversitate/Renault Group;  Comunicarea ESG (Environmental, Social Governance) – BRD Groupe Société Générale, Romcarton Ambro, Total Energies; Diversitate și Incluziune/Orange; Economie circulară/Engie, TotalEnergies Marketing Romania; Furnizori responsabili/Engie, TotalEnergies Marketing Romania ; Guvernanță corporativă/Engie; Habitate durabile/Romcim CRH; Impact de mediu și social/Edenred; Justitia sociala/TPA; Kilometru/Arval;  Legislația ESG/Groupama; Măsurarea performanței în contextul ESG/Autonom; Neutralitatea climatică/Orange;  Obiective de Dezvoltare durabilă/Gruia Dufaut și Asociații ; Parteneriate sustenabile/Fepra; Raportarea de sustenabilitate/Autonom, BRD Groupe Société Générale; Sustenabilitate, strategie de succes/Forvis Mazars; Taxonomia, instrument de obținere de fonduri/Engie, BRD Groupe Société Générale Utilizare/TPA; Viziune clară/Fepra; Zero deșeuri/Romcim CRH.

Grupul de lucru Comunități Durabile a fost creat în urmă cu 10 ani și este o platformă de comunicare între companii și ONG-uri. De-a lungul timpului, a reunit tematici societale de impact pentru comunitatea de afaceri franco-română. Componența sa este formată din reprezentanți din companii, ONG,  lideri și experți tehnici care se reunesc periodic și abordează subiecte de interes comun care țin de responsabilitatea socială în comunități, evoluții legislative la nivel european și local.

În cadrul CCIFER sunt active, în total, 9 grupuri de lucru de interes pentru comunitate:  Agricultură, Resurse Umane, Construcții și Infrastructură, Finanțe, Sănătate, Tranziție Verde, Afaceri Publice și Fonduri Europene. Liderii acestor grupuri provin din companii membre CCIFER și sunt experți în domenii cu impact pentru dezvoltarea durabilă a țării.

 

Despre CCIFER

Fondată în anul 1996, Camera de Comerț, Industrie și Agricultură Franceză în România (CCIFER) este una dintre cele mai reprezentative organizații de business din România, care înglobează o comunitate relevantă pentru dezvoltarea și competitivitatea țării.  Cu apartenență internațională, într-o rețea formată din 118 de Camere în 93 de țări, CCIFER acționează ca un partener pentru parcursul de transformare durabilă a comunităților, a companiilor și a României. CCIFER dezvoltă servicii pentru 570 de membri, companii cu capital francez, internaționale și românești, ONG-uri și universități. Cele mai multe dintre companii dețin poziții cheie în diverse sectoare de activitate ale economiei naționale. CCIFER exprimă o poziție comună a investitorilor francezi în România în dialogul public-privat, alături și de alte organizații de profil, respectiv Coaliția pentru Dezvoltarea României.

Plus d'actualités

All news

Share this page Share on FacebookShare on TwitterShare on Linkedin
Close

Descoperă spațiul tău personal pe ccifer.ro !

Close

Descoperă spațiul tău personal pe ccifer.ro !