Membri
Nhood România: România, în fața țărilor europene în ceea ce privește oferta de entertainment din centrele comerciale
- România are potențialul să devină trendsetter în sectorul de entertainment din centrele comerciale, la nivel european
- Centrele comerciale - destinațiile preferate pentru cumpărături și petrecerea timpului liber, în România
București, 09 aprilie 2025 – Centrele comerciale din România sunt principalele destinații pentru petrecerea timpului liber, depășind multe dintre piețele europene în ceea ce privește oferta de entertainment, potrivit unei analize realizate de Nhood România, companie de servicii și soluții de real estate integrate.
Datele analizate de Nhood asupra a peste 30 de centre comerciale din România arată că deși piața locală are o ofertă limitată și există în continuare un mare potențial de diversificare, mall-urile din țară sunt mai bine poziționate în acest segment comparativ cu cele din Germania, Italia sau Austria.
"România are un avantaj considerabil în ceea ce privește percepția consumatorilor asupra centrelor comerciale drept destinații de entertainment, în contrast cu piețele europene mature. Acest context creează o oportunitate reală pentru dezvoltatorii și operatorii de centre comerciale, care pot valorifica tendințele actuale printr-o strategie coerentă de entertainment diversificat”, a declarat Bogdan Aldea, Head of Business Development, Nhood România.
Cu toate acestea, românii alocă un buget mai mic, față de alți europeni. Conform datelor INSSE, românii au alocat, în medie, 3.1% din bugetul de consum al gospodăriilor pentru recreere, cultură și sport în 2023, ceea ce echivalează cu aproximativ 120 RON pe lună. Ponderea cheltuielilor variază semnificativ în funcție de venituri, ajungând la 5.9% în cazul celor cu cele mai mari venituri. Deși aceste cifre sunt promițătoare, România rămâne sub nivelul altor piețe europene, unde ponderea cheltuielilor pentru acest segment atinge 5.1% în Spania, 7% în Franța și 9% în Germania.
Majoritatea mall-urilor din țară includ spații de joacă pentru copii și arcade (prezente în 40-50% dintre mall-uri), în timp ce facilități precum realitate virtuală (VR), bowling, laser tag, escape rooms sau parcuri de trambuline se regăsesc în mai puțin de 10% dintre centrele analizate. Mai mult, doar 41% dintre mall-uri oferă mai mult de un tip de divertisment, de obicei o combinație între spații de joacă pentru copii și arcade.
Comparativ cu piețele europene însă, shopping mall-urile din România au o rată mai mare de prezență a componentelor de divertisment, de 79%, față de Germania – 57% ori Italia, cu doar 45%. Această diferență este explicată de preferințele consumatorilor români de a-și petrece timpul liber în centrele comerciale, de reacția întârziată a altor piețe europene la schimbările de comportament ale consumatorilor, dar și de strategiile diferite ale proprietarilor de mall-uri și operatorilor de divertisment.
"Pentru a transforma mall-urile în hub-uri de lifestyle competitive la nivel european, este esențială diversificarea ofertei de entertainment. Implementarea unor concepte inovatoare, bazate pe complementaritatea atracțiilor, poate genera un impact major asupra retenției clienților și asupra creșterii traficului”, a adăugat Gabriela Piștalu, Head of Property & Asset Services Nhood Romania.
Compania are în prezent în cele 23 de active de retail pe care le gestionează, peste 7.000 mp de spații de divertisment implementate. Și urmează încă peste 4.100 mp în implementare în diverse etape.
Retailul din România continuă să evolueze rapid, iar centrele comerciale rămân destinațiile preferate pentru cumpărături și petrecerea timpului liber. Prin dezvoltarea unui ecosistem de entertainment coerent și adaptat la cerințele pieței, România are șansa de a deveni un reper european în transformarea centrelor comerciale în destinații complete de petrecere a timpului liber.
Despre NHOOD SERVICES ROMÂNIA:
Nhood Services România este o companie de servicii integrate de real estate, specializată în operarea și comercializarea proiectelor mixte, gestionarea activelor și dezvoltarea de proiecte sustenabile si de regenerare urbană. Acționând în numele proprietarilor de active, Nhood oferă o gamă largă de servicii destinate spațiilor de retail, rezidențial, birouri și huburi comunitare, cu scopul de a transforma spațiile existente în locuri vibrante și atractive, cu impact pozitiv în mediu, societate și economie.
Nhood operează pe trei linii de business: Property & Asset Services, Resources & Fund Investment și Development, fiind parte din ecosistemul Ceetrus și Nodi. În România, administrează 25 de mandate pentru spații de retail și birouri (inclusiv leasing), un parc de afaceri – Coresi Business Campus, un proiect rezidențial – Coresi AvantGarden, și 23 de locații de retail la nivel național - centrele comerciale Auchan, inclusiv Coresi Shopping Resort. Compania colaborează cu peste 15 clienți (printre care Ceetrus și Auchan) și gestionează Cartierul Coresi, cel mai mare proiect de regenerare urbană din România.
Nhood reunește expertiza și cunoștințele de real estate a peste 1.300 de profesioniști din 11 țări, pentru a regenera și transforma un portofoliu inițial de aproape 300 de centre comerciale din Europa, cu un potențial de dezvoltare de 30.000 de unități locative în cadrul a 40 de proiecte imobiliare. Activele gestionate de Nhood sunt evaluate la peste 8 miliarde de euro.