Florin Frunză, CEO MET România Energy
Legătura cu comunitatea CCIFER s-a creat în mod natural, odată cu extinderea prezenței MET Group în Franța, prin deschiderea unei subsidiare în Lyon.
- Cum descrieți sintetic industria, domeniul din care faceți parte?
Domeniul energetic trece prin multe schimbări, atât din perspectiva securității în aprovizionare, cât și a schimbării mix-ului energetic. Schimbările vor continua și în următorii ani, iar energia regenerabilă va ocupa un loc din ce în ce mai important în mix. În continuare, piața este caracterizată de volatilitate, iar resursele energetice au căpătat o importanța strategică crescută la nivel global. Europa se bazează în mare măsură pe importuri pentru mai mult de jumătate din nevoile sale energetice – o dependență ce subliniază importanța unei piețe competitive și dezvoltarea soluțiilor de eficiență energetică. Încă de la începutul crizei energetice, MET România și-a menținut rolul de furnizor de încredere și a rămas un partener solid într-o perioadă fără precedent, oferindu-le clienților stabilitate și siguranță în furnizare. În continuare, rolul pe care îl avem în tranziția energetică locală și regională este consolidat printr-o abordare orientată către client și soluții moderne, adaptate necesarului de consum.
- Ce planuri de viitor, pe termen scurt și mediu, întreprindeți? Care este proiectul/procesul din companie cu care vă mândriți și care are succes la clienți?
MET România are în spate o echipă de profesioniști cu experiență în industrie, cu un nivel ridicat de înțelegere a nevoilor clienților din diferite industrii. Suntem un furnizor de servicii energetice integrate pe care le oferim partenerilor, cu expertiză extinsă pe segmentul gazelor naturale, al energiei electrice, al serviciilor de echilibrare și al producției de energie regenerabilă. Planurile noastre de viitor sunt în strânsă legătură cu strategia MET Group, care și-a propus să atingă un portofoliu verde de 2 GW până în 2026, concentrându-se pe tranzacții și proiecte importante pe segmentele de energie fotovoltaică și eoliană în mai multe țări, inclusiv în România. Astfel, grupul elvețian din care facem parte are mai multe proiecte în analiză și în curs de dezvoltare, printre care și parcul solar de lângă București. Acesta va avea o putere instalată de 52 MW și va marca prima investiție locală în producția de energie regenerabilă. În continuare, lucrăm să asigurăm un mix perfect între această nouă capacitate de producție, portofoliul de clienți și serviciile conexe oferite acestora. Nu în ultimul rând, ne dorim să ne extindem portofoliul de clienți și să le oferim constant acestora servicii și produse noi, utile afacerilor lor. În acest moment, printre clienții noștri se numără companii de top din industrii importante, precum cea chimică, auto, panificație sau materiale de construcții, dar avem și parteneriate îndelungate cu instituții sau rețele naționale de retail.
- Ce înseamnă pentru dvs o comunitate de business? Cum o descrieți?
Faptul că MET face parte dintr-o comunitate de business așa cum este Camera Franceză de Comerț și Industrie în România, reprezintă o oportunitate în plus de a contribui activ la eforturile colective și, în același timp, de a beneficia de pe urma acestora pentru a atinge obiective comune, importante, precum sustenabilitatea, dezvoltarea tehnologică și extinderea pe piață. Consider că printr-o strânsă colaborare cu partenerii noștri, putem sprijini tranziția energetică a României, consolidându-ne rolul de jucător important pe piața locală de energie. Legătura cu comunitatea CCIFER s-a creat în mod natural, ideea apărând anul trecut, odată cu extinderea prezenței MET Group în Franța, prin deschiderea unei subsidiare în Lyon. Deși modelul de afaceri pentru piața franceză are o abordare diferită, această extindere ne consolidează legăturile cu rețeaua de afaceri franceză și ne permite să împărtășim și să obținem informații valoroase.