Adrian Oprea, Administrator AVO Lean consulting

Cu sistemul PEP ne concentrăm pe reducerea non-calității, eliminarea timpilor „morți”, îmbunătățirea planificării, a mentenanței și a ergonomiei la locul de muncă.

  • Cum descrieți industria/domeniul din care faceți parte?

Activăm în domeniul serviciilor B2B, oferind clienților consultanță și training pentru creșterea performanței operaționale. Am dezvoltat sistemul PEP (Program pentru Excelență în Producție) care face posibil ca performanța clientului să crească vizibil, peste 10%, în doar trei luni de la începerea proiectului. Programul PEP se bazează pe Lean Manufacturing și Teoria Constrângerilor. În cadrul PEP ne concentrăm pe reducerea non-calității, eliminarea timpilor „morți”, îmbunătățirea planificării, a mentenanței și a ergonomiei la locul de muncă. Adițional, implementarea PEP conduce la reducerea substanțială a turnover-ului de personal și îmbunătățirea comunicării inter-departamentale. Am aplicat cu succes PEP și pentru reducerea perioadei de ramp-up, a timpului necesar pentru implementarea proiectelor noi.

  • Ce planuri de viitor, pe termen scurt și mediu, întreprindeți? Și care sunt provocările din sector?

În prezent, majoritatea clienților provin din industrie: automotive, feroviar, metalurgie și alimentară. Pe viitor dorim să ne extindem în zona serviciilor, respectiv IT și restaurante, unde am văzut o nevoie acută de îmbunătățire. Principala provocare de care ne lovim este modul în care se face digitalizarea. Practic, procesul „manual” este transferat așa cum este într-un software. Este evident că și problemele sunt transferate și, uneori, amplificate în software. Industria nu înțelege logica IT și nici IT-ul nu înțelege logica Industriei.

  • Care este proiectul/procesul din companie cu care vă mândriți și care are succes la clienți?

În 90% dintre proiecte este vorba despre creșterea volumului de producție, a output-ului. Sistemul PEP pe care l-am dezvoltat ne ajută să atingem și chiar să depășim ținta dorită de client fără investiții suplimentare, printr-o mai bună organizare a fluxurilor și a proceselor. Îmi amintesc cu plăcere că un client ne-a contactat pentru deoarece comenzile au explodat și avea nevoie de un volum de producție cu 20% mai mare. Nimeni din top managementul firmei nu credea că se mai poate face ceva (se lucra 7 zile pe săptămână); au comandat o linie nouă, dar linia ajungea la firmă după 6 luni. Aceasta a fost șansa noastră. După prima lună, spre surprinderea managementului, volumul de producție a început să crească, iar la finalul perioadei de trei luni volumul de producție a fost cu 30% mai mare. Cred că trebuie să precizez că în cadrul proiectelor noi nu avem nicio componentă executivă. Rolul nostru este de inițiatori și de catalizator. Așadar, meritul pentru succesul unui proiect este mai mult al echipei clientului decât al nostru.

  • Ce înseamnă pentru dvs o comunitate de business? Care este rolul acesteia?

Ca și orice altă comunitate, și cea de business este formată din oameni care împărtășesc aceleași valori și au un interes comun. În acest caz, interesul comun este profitul, scopul pentru care a fost creată firma. Rolul comunității de business este să faciliteze interacțiunea dintre membri și să creeze cadrul ca aceștia să se cunoască între ei. Și CCIFER îndeplinește foarte bine acest rol. În timpul scurt de când am aderat la CCIFER, am cunoscut oameni interesanți, din diferite domenii de activitate, de la care am aflat care sunt provocările lor de zi cu zi. Acest lucru a fost un câștig extraordinar pentru mine.

Plus d'actualités

All news

Share this page Share on FacebookShare on TwitterShare on Linkedin
Close

Descoperă spațiul tău personal pe ccifer.ro !

Close

Descoperă spațiul tău personal pe ccifer.ro !