Perspective despre succesul, impactul și etica în afaceri
Aflați de la membrii juriului importanța autenticității, inovației și sustenabilității ca fundamente ale unui proiect reușit!
Fady CHREIH, CEO Regina Maria, Membru Consiliul Director CCIFER
Autenticitatea și succesul dincolo de cifre
Cum definiți succesul dincolo de cifre? Ce valori credeți că aduc autenticitate unei companii?
Succesul dincolo de cifre poate fi definit de mai mulți factori. Este vorba despre impactul pozitiv pe care îl are o afacere asupra angajaților, clienților și comunității. Acest lucru include satisfacția și bunăstarea angajaților, fidelitatea și satisfacția clienților, precum și contribuția la cauze sociale și de mediu. Succesul poate fi măsurat, de asemenea, prin inovare și prin capacitatea de a te adapta și evolua într-un mediu aflat într-o continuă schimbare.
Autenticitatea într-o companie aduce mai multe valori esențiale. Ea promovează încrederea și transparența, întărind relațiile cu clienții și partenerii. Autenticitatea încurajează, de asemenea, un mediu de lucru în care angajații se simt valorizați și respectați, ceea ce poate îmbunătăți motivația și productivitatea. În plus, o afacere autentică este percepută ca fiind mai credibilă și de încredere, ceea ce poate atrage și reține talente, precum și clienți loiali.
Georgeta DENDRINO, Managing Director Interact Business Communications, Membru Consiliul Director CCIFER
Impact pozitiv în societate
Cum definiți impactul pozitiv pe care o companie îl poate avea în societate?
Iată câteva modalități prin care o companie poate avea un impact pozitiv în societate: prin crearea de oportunități de angajare; prin contribuția sa la creșterea economică; prin îmbunătățirea situației financiare și a nivelului de trai al comunității. Prin implicarea activă în comunitate și susținerea unor cauze precum educația, protecția mediului, sănătatea, companiile pot deveni un model de bune practici, contribuind astfel la sensibilizarea și încurajarea implicării societății. Toate acestea sunt cu atât mai importante cu cât mai multe generații colaborează la locul de muncă și au așteptări diferite de la angajatorii lor.
Jerome FRANCE, CEO EMI International
Inovația ca motor de creștere
Irina MUNTEANU, CEO Veolia România Soluții Integrate (VRSI)
Modelul etic în transformarea comunităților
Cum poate un model de afaceri etic să favorizeze transformările în cadrul comunităților din România?
Etica în afaceri creează încredere, iar încrederea generează implicare și solidaritate în comunități. Atunci când companiile pun transparența, echitatea și respectul față de mediu în centrul activităților lor, acestea devin parteneri de încredere, iar comunitățile răspund pozitiv. În acest mod, mediul de afaceri devine un sprijin activ pentru creșterea calității vieții și asigurarea progresului societății.
Franck NEEL, Președintele Juriului, Executive board Member responsible of Downstream gas and power activities OMV Petrom, Membru Consiliul Director CCIFER
Proiecte cu impact durabil
Ce calități considerați esențiale pentru un proiect de succes care aduce un impact durabil în comunitate?
În cadrul proiectelor desfășurate împreună cu comunități, ONG-uri sau autorități locale, mi se pare important, pentru reușita acestora, să fie stabilite obiective clare și ușor de măsurat, concepute cu o anumită flexibilitate pentru a permite adaptarea și evoluția în timp, astfel încât să se multiplice efectele.
Este esențial să manifestați empatie față de partenerii dumneavoastră, pentru a înțelege bine problemele și valorile lor și a vă asigura că proiectul se integrează armonios în comunitate.
Consider, de asemenea, important să se ofere instruire, astfel încât echipele locale să poată continua proiectul. În acest sens, va fi necesar să se acorde atenție și competențelor persoanelor care, în viitor, vor trebui să coordoneze proiectul.
În implementare, este esențial să se mențină o comunicare transparentă și să se colecteze feedback de la comunități, pentru a aborda orice provocări cât mai devreme posibil.
În final, finanțarea trebuie să fie gândită astfel încât proiectul să poată funcționa fără a depinde de finanțări pe termen scurt.
Oana NASTASĂ, Responsabil Centru de Formare & Servicii HR CCIFER
Inițiative sociale și de mediu cu valoare
Ce tipuri de inițiative sociale sau de mediu apreciați cel mai mult în cadrul companiilor și ONG-urilor?
Fie că este vorba de îmbunătățirea vieții celorlalți, de protejarea mediului sau de întărirea legăturilor în cadrul comunităților, cele mai bune inițiative sunt cele care transformă ideile în realități tangibile. Putem menționa integrarea profesională a persoanelor vulnerabile, promovarea diversității și a egalității de șanse, reducerea deșeurilor sau chiar atingerea neutralității de carbon. Dar, dincolo de aceste obiective esențiale, ceea ce contează înainte de orice este capacitatea de a deveni actori ai schimbării, de a-i inspira pe ceilalți să se alăture cauzei noastre și de a demonstra că fiecare, la nivel individual, poate face o diferență reală și durabilă.
Richard PERRIN, Partner KPMG România, Trezorier CCIFER
Măsurarea performanței și indicatorii cheie
Charles ROUSSEL, Președinte Clubul Francofon de Afaceri Cluj
Evaluarea unui proiect reușit
Care sunt cele mai importante criterii pentru a evalua un proiect de succes?
Pentru a evalua un proiect în cadrul Business Awards organizat de CCIFER, sunt prioritare trei direcții. În primul rând, originalitatea și caracterul inedit al proiectului: este vorba despre modul în care proiectul propune o abordare nouă sau o îmbunătățire notabilă pentru viitor, fie că este vorba de un aspect tehnologic, organizațional sau ecologic. În al doilea rând, influența asupra societății locale: un proiect bun se remarcă prin contribuția sa concretă la comunitate, de exemplu prin consolidarea economiei locale sau prin colaborarea cu instituții pentru a răspunde nevoilor locale. În cele din urmă, dimensiunea umană este crucială, deoarece un proiect de succes favorizează un mediu de lucru pozitiv, stimulează implicarea echipelor și dezvoltă capacitatea de a face față provocărilor, garantând astfel sustenabilitatea și reziliența acestuia.
Nu ratați oportunitatea de a vă pune în lumina reflectoarelor reușitele!
Înscrieți-vă acum la BUSINESS AWARDS CCIFER 2024!
Înscrierea se face la adresa comunicare(@)ccifer.ro, utilizând dosarul de candidatură disponibil AICI
Deadline înscrieri: 10 noiembrie