Nicoleta Apetrei, Chief of Staff for the CEO, Societe Generale Global Solution Centre

În 2011 erau aproximativ 2 000 de angajați în acest sector, iar astăzi sunt 184 000

 

Aveți o prezență în România de peste 13 ani. Ați adus expertiză în sectorul serviciilor de business – pentru a enumera doar o parte dintre acestea: contabilitate și management de raportare financiară, managementul datelor clienților în relația cu banca, administrarea forței de muncă. Ce s-a schimbat de la venirea în România și cum arată mediul de business? 

De când suntem prezenți în România, evident ca multe lucruri au evoluat, iar noi am încercat constant să ne adaptam acestor schimbări.  

În ultimii 13 ani, industria de business services a evoluat semnificativ, în special în România. Am asistat la o creștere constantă a numărului de companii care oferă servicii de înaltă calitate, consolidând astfel poziția țării ca un hub important pentru companii internaționale. Această expansiune a fost stimulată de cererea globală pentru soluții eficiente și inovative, de apariția unor poziții noi precum cybersecurity expert, Anti-Money Laundering, expertiză în zona de Compliance și multe altele. 

În acest context, la SG GSC, am reușit să dezvoltăm un portofoliu diversificat de servicii, care a dus la crearea unui centru de excelență pentru Grupul Societe Generale. Strategia noastră bazata pe excelență ne permite să răspundem rapid la nevoile partenerilor noștri și să ne adaptăm la schimbările industriei, consolidând astfel poziția noastră de experți într-o gamă variată de servicii pentru întreg Grupul SG. 

 

Cum s-a consolidat sectorul serviciilor? Cum arată acesta astăzi? 

Consolidarea centrelor de servicii în România a fost remarcabilă în ultimii 13 ani. În 2011 erau aproximativ 2,000 de angajați în acest sector, iar astăzi numărul a crescut la 184,000. Această evoluție evidențiază nu doar creșterea cantitativă, ci și diversitatea domeniilor de activitate ce permit angajaților să folosească o gamă largă de abilități.  

În prezent, centrele de servicii din România oferă o varietate de servicii în domenii precum HR, Finance, IT, KYU, Compliance, Digital Transformation etc. Desigur, domeniul IT rămâne un hub important care înglobează mai toate tipurile de poziții disponibile la nivel internațional.  

Această expansiune nu doar că a creat multe locuri de muncă, dar a și contribuit la dezvoltarea abilităților profesionale ale angajaților, consolidând astfel România ca un hub care integrează toate tipurile de servicii necesare companiilor internaționale. 

 

Prin prisma activităților care țin de forța de muncă, cum arată în prezent această piață, care sunt oportunitățile, dar și amenințările? Ce caută astăzi companiile?  

Sectorul serviciilor din Romania oferă astăzi o gamă largă de oportunități de angajare, influențate de digitalizare și de nevoia constantă de adaptare a companiilor la dinamica pieței. Pe măsură ce tehnologia avansează, cerințele de pe piața muncii evoluează rapid, iar companiile se confruntă adesea cu un decalaj intre competentele disponibile și nevoile reale.  

Pentru a face față acestor provocări, multe centre de servicii investesc în dezvoltarea angajaților, oferindu-le oportunități de formare și instruire. De exemplu, noi, pe lângă suport pentru dezvoltarea de competențe suplimentare, oferim colegilor și oportunități de upskilling și reskilling. Astfel, avem colegi care au schimbat complet domeniul de activități.  De asemenea, nu doar abilitățile specifice unui domeniu devin esențiale, ci și cunoștințele transferabile, care permit angajaților să se adapteze la noi instrumente și tehnologii. În concluzie,  pentru a se menține competitivi, angajații din acest sector trebuie să-și dezvolte nu doar cunoștințele tehnice, dar si competențele interumane și de gestionare a schimbărilor, importante într-un mediu în continuă transformare.  

 

În  ceea ce privește zona de HR, asigurați servicii pentru entități din cadrul grupului Societe Generale, in Franța, România, Elveția și Luxembourg). Dacă ar fi să comparați nevoile cu specific pe fiecare țară, care ar fi acestea ? 

În ceea ce privește nevoile de HR din alte țări în care activează Grup Societe Generale, putem spune că am reușit să standardizăm serviciile oferite pentru a elimina diferențele dintre entitățile Grupului. Această uniformizare permite o abordare coerentă și eficientă, adaptată la cerințele globale. Având în vedere digitalizarea și evoluția acestui sector de business la nivel mondial, putem spune că nevoile sunt similare, fără diferențe semnificative. Acest lucru facilitează colaborarea dintre echipe și implementarea celor mai bune practici, asigurând astfel un nivel înalt de servicii în întreaga rețea a Grupului Societe Generale. 

 

Sunteți certificați Great Place to Work. Ce înseamnă această recunoaștere pentru un angajator? Care sunt acele atu-urile ale companiei? 

Părerile primite din partea colegilor noștri sunt cel mai bun mod prin care putem analiza mediul de lucru din compania noastră și de a ne putea îmbunătăți în mod continuu. Și anul acesta, în urma unei evaluări atente a culturii organizaționale și a mediului de lucru din cadrul companiei realizată de către autoritatea globală independentă Great Place to Work® Institute, am obținut un feedback foarte bun de la echipa noastră și am primit certificarea „Great Place To Work” pentru a patra oară consecutiv. 

În urma procesului de recertificare care analizează practicile de resurse umane, condițiile de muncă, programele de formare profesională și oportunitățile de dezvoltare din companie, continuăm să fim un loc de muncă excepțional din punctul de vedere al colegilor noștri.  Metoda de evaluare utilizată are la bază cinci dimensiuni, reprezentând criterii esențiale pentru angajați: integritate, respect, corectitudine, satisfacție și colegialitate. Acest model permite o cercetare în detaliu a percepției privind locul de muncă, precum și a relațiilor între colegi sau dintre colegi și echipa de leadership. 

Cu o rată de participare de 57%, ne bucurăm că o mare parte dintre colegii noștri care au răspuns chestionarului consideră că mediul nostru de lucru este unul grozav. Acest rezultat vine ca urmare a dialogului deschis pe care îl încurajăm și care contribuie la dezvoltarea unor relații între colegi și între top management și colegi bazate pe respect și înțelegere reciprocă. Un alt aspect important care a reieșit din studiu este faptul că respondenții au observat planuri concrete de acțiune ca urmare a rezultatelor din chestionarele anterioare. Aceste planuri includ activități personalizate pe nevoile lor menite să ofere o varietate de acțiuni pentru dezvoltarea profesională și personală a colegilor noștri. 

Ne mândrim cu această nouă recertificare care înglobează o gamă largă de motive, foarte diferite, pentru care colegii noștri sunt mândri că sunt parte din SG GCSC. Este o importantă recunoaștere a efortului constant pe care îl depunem pentru a ne susține colegii și a avea un mediu de lucru potrivit pentru fiecare angajat. 

 

Aveți inovația drept una dintre valorile companiei. Cum este distribuită și cum se vede la nivel de procese, de retur din partea clienților?  

Inovația, digitalizarea și analiza de date sunt pentru noi priorități esențiale în dezvoltarea activității centrul SG GSC.  

Împreună cu restul centrelor de servicii parte din Grupul Societe Generale, am realizat un echilibru în activitățile pe care le oferim, asigurând un mod de lucru comun, standardizat, care aduce valoare întregului grup SG. Această abordare nu doar că optimizează procesele, dar și generează rezultate remarcabile. Feedback-ul pozitiv din partea partenerilor noștri confirmă calitatea serviciilor oferite și impactul benefic al strategiei noastre.  

În zona de responsabilitate socială, compania este implicată în numeroase programe, aveți multiple inițiative cu impact pentru societate. Care sunt axele după care acționați și dacă puteți enumera câteva dintre proiecte.  

Societe Generale Global Solution Center România consideră CSR-ul drept direcție strategică de business și se implica în inițiative din această zonă cu ajutorul fiecăruia dintre stream-urile sale (Environmental Sustainability, Diversitate și Incluziune, Citizenship, Sustainable IT și Sustainable Finance) pentru a contribui la crearea de noi oportunități și a avea un impact pozitiv asupra comunităților din care face parte. De exemplu, anul acesta, pentru a contribui la îmbunătățirea vieții copiilor și a persoanelor din comunități vulnerabile, am susținut proiectele de educație, de incluziune sau de mediu realizate de 14 ONG. Alături de acești parteneri, pe lângă sprijinul financiar oferit, ne-am implicat activ în peste 170 de activități de voluntariat. Aceste inițiative au fost realizare de-a lungul a peste 2.700 de ore, alături de peste 900 de colegi voluntari. 

 

Unde credeți că se află companiile din România atunci când vorbim de raportările de sustenabilitate?  

Companiile românești au început să acorde o importanță tot mai mare raportării privind sustenabilitatea. Deși progresele sunt vizibile, există în continuare un decalaj față de standardele internaționale. Multe companii au început să implementeze practici de sustenabilitate și să elaboreze rapoarte pentru a-și monitoriza impactul asupra mediului și al comunităților din care fac parte. Pentru orice industrie, din România sau oriunde altundeva, termenul de durabilitate ar trebui să fie despre o abordare echilibrată în tot ceea ce se face. Pentru noi, SG GSC, înseamnă asocierea performanței serviciilor noastre cu o economie incluzivă și cu grija față de mediu,  acestea sunt prioritățile noastre.  

Această abordare devine evidentă în multe companii din România, iar acest lucru va avea efecte pozitive pe termen lung. Putem spune că raportările ESG devin esențiale și contribuie semnificativ la modul în care sunt gestionate strategiile de business ale celor mai multe companii din România.  


Nicoleta Apetrei ocupa functia de Chief of Staff for the CEO,  în cadrul Societe Generale Global Solution Centre și are o experiență de peste 17 ani pe piața BPO/SSC în mai multe domenii precum HR, Finanțe, IT si Banking. Nicoleta supraveghează strategia companiei, coordonează proiecte strategice globale, si monitorizează performanța, axându-se pe generarea de valoare adăugată pentru companie prin implementarea unei culturi adecvate a excelenței în materie de costuri. De asemenea, conduce activitatea de market intelligence, având misiunea de a surprinde perspectivele de competitivitate a pieței și de a anticipa riscurile comerciale. Nicoleta a absolvit Academia de Studii Economice, Universitatea Română Americană cu diplomă în Drept, iar în timpul carierei sale a urmat cursuri de afaceri la Harvard Business School, Stanford Business School, având certificat de Master Executiv Black Belt. 

 

Carte de vizită Societe Generale Global Solution Centre 

Societe Generale este unul dintre cele mai mari grupuri europene de servicii financiar-bancare. În Romania, Societe Generale Global Solution Centre (SG GSC) este un centru de servicii pentru numeroase entitati ale Grupului, deservind peste 35 de tari pentru toate liniile de business majore ale grupului, avand peste 2800 angajati. De 13 ani s-a dezvoltat continuu prin proiecte variate si complexe, oferind servicii în Finanțe, Resurse Umane, IT, Know your Customer, Compliance si Consulting. Este un partener valoros pentru Grup în ceea ce privește operațiunile sale europene, iar acest lucru a reprezentat un vot de încredere pentru expertiza și potențialul centrului. 

Plus d'actualités

All news

Share this page Share on FacebookShare on TwitterShare on Linkedin
Close

Descoperă spațiul tău personal pe ccifer.ro !

Close

Descoperă spațiul tău personal pe ccifer.ro !