Nicolas Richard, Director general ENGIE România

Avem o singură planetă și modul în care ne comportăm va face diferența

ENGIE este prezentă în România de aproximativ 20 de ani pe care îi împliniți anul viitor. Sectorul industrial, în ansamblu, generează aproximativ 4000 de milioane de euro din totalul investițiilor făcute de Franța în România (adică 10,5 miliarde de euro), la sfârșitul anului 2023.  

România este o țară cu resurse semnificative de gaze naturale, fiind al doilea cel mai mare producător de gaze de pe continent. ENGIE este unul dintre cei mai mari furnizori de energie din țară, cu milioane de abonați români. Manifestul companiei transmite ideea de comunitate și conexiune, ca și creator de energie. ENGIE are ambiția de a deveni lider în tranziția către o economie neutră din punct de vedere ecologic.  

 

Ce s-a schimbat de la sosirea ENGIE în România și cum arată astăzi acest sector cheie cu potențial ridicat de dezvoltare pentru România? 

Într-adevăr, anul viitor vom împlini 20 de ani, vom avea o aniversare simpatică.  

Am venit în 2005, iar de-atunci, compania s-a transformat. Eram axați la vremea aceea pe cele 2 activități, distribuția și furnizarea gazului. În tot acest timp am dezvoltat toate zonele de activitate ale ENGIE, tocmai pentru a deveni un actor al tranziției energetice. Am devenit producător de energie verde, atât cu cea solară, cât și cu energia eoliană. Suntem prezenți, evident, în furnizarea de energie, deci nu doar gaz, dar și electricitate. Între timp, am și dublat baza noastră de clienți. Suntem în continuare prezenți în distribuția de gaz, unde am dublat practic dimensiunea rețelei, reînnoind-o în mare parte. Și mai suntem activi în ceea ce numim servicii energetice pentru clienții B2C (clienți rezidențiali), dar și pentru clienții industriali pentru care încercăm să le oferim soluții care au impact neutru din punct de vedere al emisiilor de carbon.  

Dincolo de toate acestea, cred că putem spune că suntem un partener credibil.  

În acele perioade care au fost mai agitate, perioade complicate, cum ar fi criza COVID, criza energetică, am reușit să gestionăm prin normalitate. Am demonstrat că suntem un actor de încredere pe termen lung. Doar câteva cifre drept exemplu: din 2005, am investit 6,7 miliarde de lei, iar contribuția la bugetul de stat, central sau local, de la venirea în România, este de 14 miliarde de lei. Sunt cifre importante care reflectă contribuția la un ecosistem mult mai larg.  

 

Toate aceste investiții sunt în egală măsură legate și de capitalul uman.  

Cum vedeți piața forței de muncă în viitor în acest sector și dacă puteți să descrieți un pic profilul ideal pentru cineva care lucrează în domeniul energiei?  

Aș spune că piața muncii se află în plină transformare. Există, evident, o provocare tehnică și tehnologică, pentru că mijloacele de producție se transformă cu tehnici mai ecologice. Dispunem de tot ce ține de gestiunea proiectelor de producție verde, de la proiectare la dezvoltarea de business, dar și la gestionarea activului în sine. Este, de asemenea, tot ce ține de digitalizare. De fapt, toate profesiile se transformă. Este important, din ce în ce mai important, să poți prezice consumul sau producția unui activ, aceasta face diferența pentru a fi performant. Și, evident, avem tot ce se învârte în jurul modelelor care vor fi ajutate și de inteligența artificială. De la acțiuni, raportări în jurul emisiilor, unde e nevoie să știm să măsurăm ce consumăm, cum consumăm. Mai apoi cred că există mereu o provocare legată de generații. Trebuie să fim capabili să fim un actor care planifică pe termen lung. Așadar, avem acțiuni. În domeniul învățământului dual suntem prezenți în 4 orașe (la București și în 3 orașe de provincie), unde avem parteneriate cu școli pentru a instrui tehnicienii de mâine. Astăzi avem instalatori specializați în gaz, dar care, ușor, ușor, devin digitali, și din ce în ce mai mulți electricieni. Și ce facem, este să  le dezvoltăm competențele.  

 

Ce îi învățați pe tineri, generațiile viitoare pe care le-ați amintit? 

Avem 3 axe care sunt despre responsabilitate socială: educația, sănătatea și ce ține de eficiența energetică și impactul la nivel global de mediu. Dacă vorbim despre educație, încercăm să fim prezenți în mai multe comunități pentru a crește gradul de conștientizare în rândul tinerilor.  

Așa că mergem să vedem elevii, vorbim cu ei despre energie și încercăm să o facem într-un mod distractiv, astfel încât să fie ceva mai interesant, decât să le dăm doar definiția și ce înseamnă energia. Prin a le spune că există o singură planetă și trebuie să avem grijă, cum utilizăm resursele. Cred că asta înseamnă să fim creatori de energie, să spunem că avem o singură planetă și modul în care ne comportăm va face diferența.  

Plus d'actualités

Noi membrii

SpeakUp Dynamics

Boutique de coaching în comunicare, public speaking și interculturalitate pentru vorbitori non-nativi de franceză, engleză și română

All news

Share this page Share on FacebookShare on TwitterShare on Linkedin
Close

Descoperă spațiul tău personal pe ccifer.ro !

Close

Descoperă spațiul tău personal pe ccifer.ro !