Actualités • Comunicare -Presa
Îmbunătățiți-vă fluxul de afaceri în Franța datorită web-ului
Uniunea Europeană este principalul partener comercial al Franței, reprezentând aproape 60% din comerț. În BtoC, aproape jumătate din consumatorii francezi cumpără în mod regulat de la comercianții dintr-o altă țară. Comerțul electronic transfrontalier este segmentul de comerț electronic cu cea mai rapidă creștere din Franța.
O prezență pe web a devenit o necesitate pentru orice activitate de afaceri. Acest lucru a fost accentuat de regulile de distanțare impuse de criza sănătății. Această orientare strategică oferă, de asemenea, acces la noi oportunități dincolo de granițele sale.
Vizați piața franceză în B2C sau B2B? Pentru a reuși în abordarea dvs. digitală către această piață, vă ofer o abordare eficientă, testată și validată de câțiva ani în activitățile mele de web webmarketing și vânzări internaționale.
În primul rând, să aruncăm o privire mai atentă la utilizarea internetului în Franța.
Câteva cifre privind utilizarea internetului în Franța
În ianuarie 2021, Franța a avut:
- 59,47 milioane de utilizatori (+ 2,5% vs 2020) cu o rată de penetrare de 91,0%.
- 49,60 milioane de utilizatori de social media (+ 13% față de 2020).
- 67,21 milioane de conexiuni mobile (+ 0,2% față de 2020).
Nivelul maturității digitale în Franța
- Nivelul de maturitate digitală al întreprinderilor sau al consumatorilor diferă de la o țară la alta.
- Conform datelor europene privind maturitatea digitală 2020, scorul de utilizare a rețelelor sociale este cel mai scăzut din Europa.
- În ceea ce privește IMM-urile și vânzările online, există diferențe între scorurile diferitelor țări. Franța are același scor ca Polonia, dar un scor mai mic decât Cehia sau Croația.
- Potrivit guvernului francez, „în timp ce 67% dintre companiile din Franța au un site web, doar 39% au o prezență pe cel puțin o rețea socială și 55% dintre companii lucrează cu angajați care folosesc regulat internetul pentru muncă. "(Extras din Sursa 3)
Toate aceste date demonstrează diversitatea nivelurilor de maturitate digitală de la o țară la alta. Pentru a vă spori fluxul de afaceri în Franța datorită internetului, este esențial să studiați comportamentul digital al țintei dvs. franceze și să adoptați un plan de marketing și comunicare digital complet adaptat.
Metoda mea în 3 pași pentru a vă îmbunătăți fluxul de afaceri în Franța, datorită web-ului
- Cunoașteți comportamentul potențialilor și clienților săi francezi pe internet
Interviurile sau sondajele efectuate cu obiectivele sale din Franța face posibilă colectarea multor informații foarte utile. Datele obținute contribuie la:
Reflectarea la o strategie specifică de marketing web pentru fiecare dintre segmente * Elaborarea unui plan de acțiune de marketing web cu acțiuni în fiecare etapă a călătoriei clienților .
Proiectarea conținutului web pe baza așteptărilor și încorporând elemente de vocabular.
* Nu uitați să vă segmentați în mod corespunzător piața țintă în funcție de variabile specifice, în funcție de faptul că vă adresați pieței BtoC sau a pieței BtoB. Strategia de marketing web se va baza pe caracteristicile fiecărui segment.
Marché BtoC | Marché BtoB |
• Variabile demografice: vârstă, sex, venit, cultură, ocupație | • Caracteristicile companiei: locație geografică, dimensiune... |
• Variabile geografice: regiune, urban, rural, ... | • Comportamentul de cumpărare: frecvența de cumpărare, volumul achiziționat, tipul de achiziție, sensibilitatea la preț, ... |
• Variabile demografice: vârstă, sex, venit, cultură, ocupație | • Rolul produsului la clientul dvs. |
• Variabile psihografice: stil de viață, personalitate, clasă socială | • Inima afacerii, siguranță, bunăstare la locul de muncă, abordare simplă ... |
• Variabile comportamentale: beneficii dorite, frecvența achizițiilor, ocazia utilizării, ... | • Așteptări / produs: performanță, calitate, durabilitate, economie, ușurință în utilizare, |
| • Beneficii legate de vânzător: livrare, service, reputație etc. |
- Creați „persoana cumpărător”, esențială pentru a individualiza abordarea de marketing
Conceptul de „persoană cumpărător” face posibilă crearea unui profil tipic al unui client francez ideal, pentru a identifica în mod clar obiceiurile și nevoile, frustrările și problemele lor, călătoria clientului, precum și modul în care ia decizii.
Acest pas este esențial pentru o abordare de marketing și comunicare digitală ultra-personalizată. Rentabilitatea investiției va fi mult mai bună decât o acțiune generală cu un public numeros.
- Elaborați un plan câștigător de webmarketing / comunicare digitală în Franța
Cu toate datele colectate, este ușor să vă imaginați o strategie de webmarketing în conformitate cu ținta sa, așteptările și comportamentul său. Persoanele dvs. sunt mai mult pe LinkedIn sau nu merg niciodată pe rețelele sociale? Cumpără cu ușurință pe internet sau preferă o recomandare de la o persoană dragă?...
Odată ce canalele de direcționare au fost identificate, planul de acțiune pentru marketingul web trebuie dezvoltat, incluzând toate acțiunile care urmează să fie implementate pe parcursul unui an. Pentru fiecare acțiune, este important să se precizeze rezultatul scontat, bugetul și resursele alocate, precum și durata de realizare a rezultatului scontat. Astfel, veți putea controla și măsura rentabilitatea investiției fiecărei acțiuni, apoi decideți să le reînnoiți.
Pentru a studia împreună proiectul dvs. de marketing digital / comunicare pentru Franța: Rezervați 30 de minute de sfaturi gratuite
Martine Lesponne
Președintele Numipro
www.numipro.com
Contact : +33 6 22 17 88 17
Surse : 1 datareportal.com/reports/digital-2021-france - 2 https://www.economie.gouv.fr/cedef/chiffres-cles-des-pme- 3 https://www.francenum.gouv.fr/comprendre-le-numerique/le-numerique-en-france) - 4 https://digital-agenda-data.eu/charts/desi-components#chart={%22indicator%22:%22desi_3b_acton%22,%22breakdown-group%22:%22desi_3b_acton%22,%22unit-measure%22:%22egov_score%22,%22time-period%22:%222020%22}