Comunicare -Presa
FM Logistic raportează rezultatele financiare pentru exercițiul financiar 2019/20
● Venituri de 1,43 miliarde de euro, o creștere total organică de 8,7%
● 42,5 milioane EUR EBIT, în creștere cu 21%
● Impact limitat al crizei sanitare Covid-19 asupra anului fiscal încheiat la 31 martie 2020
● 150 milioane EUR din achiziția de clienți noi, în special în domeniul comerțului electronic și în sectorul cosmetice / beauty
● Predictibilitate redusă pentru 2020/21, dar fundamentele de bază rămân puternice
FM Logistic a publicat rezultatele pentru anul fiscal 2019/20 încheiat la 31 martie 2020. Compania va publica raportul anual detaliat pe 10 iulie, când va avea loc AGM.
FM Logistic a înregistrat venituri de 1,43 miliarde EUR pentru anul fiscal 2019/20, în creștere cu 8,7% față de anul precedent (8%, fără efectele FX). Câștigurile înaintea dobânzilor și impozitelor (EBIT) au fost de 42,5 milioane EUR, în creștere cu 21% față de anul anterior. Aceste rezultate reflectă obiectivul companiei de a crește selectiv și profitabil, datorită relațiilor puternice dezvoltate cu clienții săi și a performanței operaționale.
Jean-Christophe Machet, CEO FM Logistic: „FM Logistic a obținut, din nou, o performanță economică puternică în 2019/20. Creșterea EBIT de 21% confirmă impactul pozitiv al programului nostru Focus. Creșterea veniturilor a fost în totalitate organică, fiind susținută de o creștere puternică a vânzărilor și de introducerea de noi servicii, în special în zona logisticii urbane și multi-canal.
Criza sanitară Covid-19 a avut un impact limitat asupra exercițiului financiar încheiat în martie 2020. Cu toate acestea, începutul noului an fiscal a fost mai dificil. În aprilie și mai 2020, am înregistrat o scădere generală a veniturilor de 9% comparativ cu anul precedent și o creștere semnificativă a costurilor operaționale, ca urmare a măsurilor de prevenție implementate.
Luăm în continuare măsuri pentru a ne proteja angajații, pentru a răspunde nevoilor clienților și pentru a ne consolida situația financiară. Aproape toate site-urile noastre sunt operaționale. Avem câteva atuuri importante, și anume o situație financiară solidă, un portofoliu echilibrat de clienți și comercianți din domeniile Retail și FMCG, soluții de e-logistică, o activitate majoritar domestică și o structură stabilă de acționariat, de familie. Domeniul logistic joacă un rol cheie în asigurarea aprovizionării cu bunuri esențiale pentru populație și companii. Toate acestea ne oferă încredere în capacitatea noastră de a depăși această perioadă neobișnuită."
Din punct de vedere comercial, anul financiar 2019/20 a adus FM Logistic noi contracte în valoare de peste 150 de milioane EUR. Creșterea vânzărilor a fost deosebit de puternică în sectoarele cosmetică / frumusețe (+ 20%) și logistica comerțului electronic, în special în Franța, Spania, India și Rusia.
Creșterea veniturilor a fost susținută și de introducerea de noi servicii care să satisfacă tendințele consumatorilor, cum ar fi creșterea comerțului electronic și orientarea către soluții sustenabile.
Veniturile din activitatea de transport au depășit 500 de milioane EUR (36% din total), în mare parte datorită extinderii serviciilor de logistică urbană și LTL.
În 2019/20, FM Logistic a făcut pași importanți pentru a contribui la un lanț de aprovizionare sustenabil. Aceștia includ un program de securitate și sănătate în muncă implementat în toate cele 14 țări în care își desfășoară activitatea, dezvoltarea, împreună cu școala franceză de inginerie UTC, a unui ergoskelet conceput pentru activitatea de picking din depozite, furnizarea de informații specifice clienților despre impactul social și asupra mediului a serviciilor pe care FM Logistic le oferă și a pus bazele unui proiect de reducere a deșeurilor. Datorită acestor proiecte, FM Logistic a primit ratingul EcoVadis Gold, astfel poziționându-se în top 5% companii recunoscute pentru performanța în domeniul responsabilității sociale corporatiste (CSR).
FM LOGISTIC ÎN ROMÂNIA
În 2019/20, FM Logistic a înregistrat venituri de 29,8 milioane EUR în România. Activitatea s-a concentrat pe creșterea ratei de ocupare a suprafeței de depozit multi-client (100.000 mp) și extinderea colaborării cu clienții existenți, oferind servicii integrate, inclusiv depozitare, co-packing și distribuție. De asemenea, această creștere a fost susținută de semnarea mai multor contracte cu noi clienți din industriile FMCG și Retail.
FM Logistic și-a continuat strategia de extindere a ofertei de servicii. Alexander Pavlov, Country Managing Director: „FM Logistic își dezvoltă serviciul 3E (easy to start, easy to use, easy to exit) în România pentru a oferi clienților servicii de logistică standardizate la tarife competitive. Acest serviciu are toate premisele pentru a fi un succes, deoarece răspunde nevoilor IMM-urilor care nu și-au externalizat anterior activitatea de logistică. De asemenea, am extins alte două servicii: serviciul LTL, care ajută companiile să își optimizeze costurile de transport și să crească frecvența de livrare către comercianții cu amănuntul și automatizarea procesului de etichetare, economisind timp și bani. "
Măsurile, menite a proteja mediul înconjurător, introduse de FM Logistic în România, includ reducerea consumabilelor de unică folosință în depozite și eliminarea paharelor de plastic din birouri. În acest fel, consumul de pahare de plastic de unică folosință a fost redus cu peste 300 bucăți pe zi.
Pentru a răspunde nevoilor operaționale ale clienților săi, compania operează două platforme logistice foarte aproape de București (Dragomirești și Petrești) și una lângă Timișoara (Dudeștii Noi), precum și două site-uri de cross-docking (Cluj și Bacău).