Flavia Popa, Secretar General BRD Groupe Société Générale

Omul modern dintr-o bancă este cel care știe să își păstreze umanitatea și să își crească puterile cu ajutorul AI

BRD Groupe Société Générale este una dintre cele mai mari bănci românești după active, cotă de piață și capitalizare la Bursa de Valori București. BRD face parte din Société Générale, unul dintre cele mai importante grupuri europene de servicii financiare. 

Banca servește peste 2 milioane de clienți și are o rețea care acoperă întreaga Românie. 

Banca este prezentă în toate sectoarele economiei, oferind o gamă largă de servicii. BRD este în centrul unui grup financiar care oferă, împreună cu structurile specializate ale Société Générale, servicii de leasing financiar și operațional, gestionare a activelor sau asigurări. 

Pe lângă rolul pe care îl joacă în economie, banca este un actor social important, implicându-se în comunitate prin proiecte și programe axate pe cultură, sport și voluntariat. 

BRD investește în cultură, educație, tehnologie și sport, susținând proiecte care construiesc, dezvoltă, cresc o nouă generație și aduc valoare pe termen lung. În cadrul acestei viziuni a fost creată Fundația9, care coordonează platforma de jurnalism cultural Scena9, precum și centrul cultural Rezidenta9 din București. În domeniul educației, BRD a creat Școala9, o platformă specializată în jurnalism, și susține programe, planuri, idei și proiecte în sfera inovației și tehnologiei. Cea mai nouă platformă de jurnalism lansată de BRD este Mindcraft Stories, care își propune să deschidă o conversație despre descoperirile din România și din întreaga lume, despre inteligența artificială, robotică, medicină și multe altele. 

 

Dincolo de aceste cifre, Flavia, cum arată, de la venirea Societe Generale în România, industria bancară, astăzi? 

Întâi de toate, Societe Generale a venit în România cu o sucursală chiar în anii ’70. După aceea, Societe Generale a devenit acționar majoritar în cadrul BRD.  

Important de spus este că România s-a schimbat, este cu totul diferită față de acum 30 de ani, prin urmare, și mediul bancar e cu totul altfel. Îmi place să punctez, gândindu-ne, așa, în timp, și pentru mândria noastră națională, dar și pentru oameni care au viețuit în cei 30 de ani, că aproape tot s-a schimbat în România.  

Avem o economie cu totul și cu totul alta, avem infrastructură, urbanizare, o speranță de viață mai bună, avem un PIB diferit. Dacă stau să mă gândesc, în anii ’90 era 1500 USD, astăzi suntem la 23 000 USD.  

Lucrurile sunt cu totul altele, iar industria bancară, cu siguranță, a urmat acest trend și este un pilon extrem de important și un actor în dezvoltarea economiei românești. Dacă în anii ’90 erau câteva bănci, de stat sau cu acționari privați de care nu aș vrea să povestim acum, azi vorbim de un sistem solid, puternic, bine reglementat care reușește să finanțeze cele mai importante proiecte ale economiei în acest moment.  

Întorcându-ne la BRD, suntem mândri să numărăm aproape 100 de ani, a propos de prezența noastră aici, de bancă de dezvoltare a României care a fost finanțatorul unor proiecte de rezonanță. Amintesc hidrocentrala Porțile de Fier, metroul București, Transfăgărășan, Ford sau Dacia, care sunt etalon in ceea ce privește dezvoltarea României.  

Nouă ne place să credem ca avem un diferențiator și acela este dezvoltarea și, prin tot ceea ce facem, prin produsele pe care le oferim și modul prin care ne tratăm clienții, ne străduim din răsputeri să facem această diferență și să contribuim la dezvoltarea economiei. 

 

În tot acest timp, pentru că vorbești despre proiecte emblemă pentru țară, din perspectiva capitalului uman, banca, în prezent, dar și cea din viitor, este o bancă digitală. Dacă ar fi să creionezi profilul ideal al unei persoane care alege să lucreze în sistemul bancar, cum l-ai portretiza? 

Aș zice ca încă suntem într-o zonă de “figital”, în care prezența fizică se combină cu prezența digitală. Și nu pentru că nu am fi adepții tehnologiei, este un must pentru noi toți, fie că lucrăm într-o bancă sau în altă parte, ci fiindcă în sistemul bancar și în alte industrii, cu siguranță, există nevoia de apropiere de client, de sfat, de discuție, de contact. Și cred ca asta va rămâne cu siguranță. 

Angajatul unei bănci nu poate fi altfel decât un om adaptabil, pentru ca aceasta este o caracteristică necesara nouă, tuturor pentru vremurile de azi. Să avem capacitatea de a ne adapta.  

O persoană care înțelege tehnologia, o folosește și o adoptă. O persoană care rămâne empatică, pentru că asta face diferența cu AI. O persoană care, datorită tehnologiei, are șansa din ce în ce mai mult să scape de sarcinile repetitive și să concentreze mai mult pe cele creative, pe gândire strategică, pe interacțiune de calitate cu clienții. În același timp, o persoană care știe să își folosească atu-urile astea complementar cu inteligența artificială. Pentru că asta ne-a adus tehnologia și digitalizarea, posibilitatea să scalăm, să înțelegem mai bine big data și cu ajutorul lor să înțelegem mai bine nevoile clienților. Să venim către ei mai aplicat. Totodată, o persoană care știe să o folosească în a-și apăra clienții, pentru că, vrem nu vrem, fraudele care vin din zona de cibernetică sunt o realitate. Dacă știm să folosim toate acestea, tot ce am enumerat, ne putem apăra clienții, cât și banca. 

Omul modern dintr-o bancă este cel care știe să își păstreze umanitatea și să își crească puterile cu ajutorul AI.  

 

Deci, inteligența artificiala este acolo, nu este un dușman? 

Nu. Oricum, România este într-o zonă de puternică digitalizare. E adevărat, ne dorim si mai mult, dar ea este în zona asta, iar tehnologia își spune cuvântul, chiar comparativ cu alte țări. Stăm bine, a propos de puterea internetului și de multe altele. În contextul ăsta trebuie să luăm lucrurile cu plus-urile și cu minus-urile pe care tehnologia ni le aduce, rămânând aproape de oameni. Noi suntem bucuroși să avem din ce în ce mai multe servicii digitale pentru ca în felul acest, clienții noștri sunt serviți 24/24, 7 zile din 7.  

Putem să ne degrevăm de anumite sarcini care erau repetitive și să facem lucruri cu și mai mult efort. În același timp, pe clienții noștri, chiar daca sunt mai puține sucursale, digitalizarea îi ajută. Sucursalele nu vor dispărea niciodată, pentru că e nevoie și de prezență fizică.  

Este in folosul clienților, să nu mai stea la cozi pentru servicii care pot fi tratate digital. Sunt convinsă că e un mare câștig pentru toata lumea.  

 

O să te duc într-o zonă, care, cel puțin mie, îmi place foarte mult. Investiți în cultură, în mediu, în sport, în generațiile viitoare, conectați tinerii la tehnologie și inovație. Cu toată această intervenție în educația tinerilor, corelând și cu angajatul din viitor, poate ca modelați un nou tip de societate?  

Avem în ADN dezvoltarea și facem ce știm noi mai bine, nu doar să o spunem, ci și să o punem în practică. Susținerea anumitor zone, precum cultura, sportul sau educația, ține chiar de AND-ul BRD. O facem nu de azi, de ieri, ci de peste 30 de ani, o facem cu perseverență și cu convingerea că sunt niște zone cheie fără de care, noi toți, cei care viețuim în România nu ne putem dezvolta. Copiii noștri au nevoie de susținerea noastră. 

Ne place să credem că suntem un facilitator alături de ceilalți în dezvoltarea sustenabilă și cu sens a României de mâine, dar și de azi.  

Suntem bucuroși să constatăm că această investiție dă roade și ne mândrim cu proiecte etalon. În zona de cultură – iată, noi, o bancă am reușit să creăm o platformă culturală, Scena 9, care este una dintre cele mai importante din România, acolo unde ne-am propus ca tânăra generație de creatori să aibă o voce, sa aibă loc pentru a-și prezenta ideile, de a se întâlni, de a reuși într-o comunitate să se susțină unii pe alții și să devină mai puternici.  

De asemenea, suntem tare mândri, o să dau câteva exemple. Acum 7 ani am pus bazele unui campionat de robotică, BRD First Tech Challenge, care astăzi numără peste 13 000 de elevi în sute de orașe din România, de la cele mai mici, până la cele mai mari.  

A produs o emulație și a dus introducerea roboticii în curricula școlilor din România și, mai mult decât atât, ne-a adus bucurie noua ca nație. În ultima vreme ne-am obișnuit să se întoarcă tineri de la Ploiești sau de Focșani campioni mondiali la robotică. Este într-un fel hilar că noi, acum 7 ani, nu aveam nimic din tot ce povestesc, iar acum elevii merg la competiție în America și, în concurs cu alte 2400 de echipe din lume, ei sunt nr 1. Asta ce ne arată? Că avem niște copii extraordinari și, dacă găsim căile să le stăm alături și știm să îi punem în valoare, România de mâine este una frumoasa și o Românie în care ne dorim să trăim, atât noi, cât și copiii noștri. 


Carte de vizită 

Are o experiență de 24 de ani în sistemul financiar-bancar din Romania.  

De-a lungul carierei sale, a lucrat în consultanță juridică, leasing si banking.  

Și-a început cariera ca avocat, apoi a lucrat în domeniul bancar și a fost implicată în toate ariile de activitate juridică într-o bancă, de la consultanță juridică privind credite, leasing sau operațiuni de piață, până la asistență juridică în litigii, colectare sau guvernanță.  

În 2012, a devenit secretar general al BRD. Din acest rol, coordonează domenii transversale diverse, cum ar fi comunicarea și implicarea comunității, afacerile publice și guvernanța corporativă, reclamații și calitate, monitorizarea continuă și antifraudă. 

Plus d'actualités

Noi membrii

SpeakUp Dynamics

Boutique de coaching în comunicare, public speaking și interculturalitate pentru vorbitori non-nativi de franceză, engleză și română

All news

Share this page Share on FacebookShare on TwitterShare on Linkedin
Close

Descoperă spațiul tău personal pe ccifer.ro !

Close

Descoperă spațiul tău personal pe ccifer.ro !