Comunicare -Presa • Business info
#flashinfo, 3 aprilie. E-health: platforme de diagnostic online
În prezent, una dintre principalele priorități la nivel global o reprezintă instituirea măsurilor de prevenție a infecției cu coronavirus, a cărui configurație se află într-o schimbare permanentă și care împiedică, astfel, găsirea unei soluții imediate de către specialiști. Așadar, situația generată de pandemia COVID-19 poate fi influențantă de măsurile de siguranță impuse de autorități, precum igiena personală și autoizolarea. Întrucât distanțarea socială este recomandată, iar informațiile de specialitate în domeniul medical sunt mereu necesare, au început să apară soluții alternative care vin să limiteze deplasările persoanelor la medic.
Deoarece contextul evoluției virusului impune o reajustare a mecanismelor de monitorizare a stării de sănătate, buletinul informativ de astăzi își propune o actualizare a platformelor de diagnostic online ce au apărut în perioada recentă și care au ca scop atât reducerea expunerii personalului medical la COVID-19, cât și limitarea deplasărilor romanilor la medic pentru probleme de sanătate comune. De asemenea, vor fi expuse și initiațive aparținând companiilor și asociațiilor pregătite să lupte împotriva pandemiei.
Medicover, o companie membră, a lansat, începând cu 23 martie, MediCall, un serviciu video online, prin care se pot obține sfaturi medicale în timp real prin acces la 12 specialități medicale, precum : pediatrie, diabet si nutritie, psihologie si epidemiologie. Dezvoltat în parteneriat cu Atlas, serviciul medical poate fi accesat atât de pe site-ul www.medicover.ro, la link-ul medicover.atlas.app , cât și din aplicația Atlas, disponibilă pentru sistemele iOS și Android. Totodată, din 24 martie, a fost lansat serviciul gratuit Hotline pentru abonați, disponibil non-stop, prin care, în caz de o urgentă, pacientul va fi directionat către ambulanța PULS, partenerul Medicover.
O altă companie membră, Rețeaua de sănătate Regina Maria a lansat Clinica Virtuală, un nou serviciu, dezvoltat împreună cu Microsoft Romania și care poate fi accesat de către abonați, din aplicația « Contul meu ». ( https://contulmeu.reginamaria.ro/). Programarea poate fi efectuată și prin Call Center, confirmarea acesteia realizându-se printr-un e-mail cu o invitație de întâlnire pe Microsoft Teams, aplicație care poate fi descărcată gratuit. Serviciul dispune de peste 100 de specialiști din medicină internă, gastroenterologie, ORL, endocrinologie, pediatrie, dermatologie, psihologie pediatrică și consiliere nutriție. În urma consultației care va fi salvată în dosarul medical al abonatului, se eliberează un raport medical ce poate conține indicații de tratament acceptate în farmacii. În curând, acest serviciu va deveni disponibil și pentru pacienții neabonați.
Doclandia, (https://www.doclandia.ro/) cel mai mare spital virtual din România, pune la dispoziția pacienților informații medicale la distanță, pe baza de abonament, prin diferite modalități de conectare : consultații video online, mesaje nelimitate cu un medic de familie, programarea vizitelor la cabinet sau la domiciliu.
Pe durata stării de urgență, reprezentanții Doclandia doresc să ofere gratuit platforma Guvernului României, cu scopul de a fi utilizată de către medicii români.
Deschiderea contului în platformă este gratuită, iar pacienții plătesc doar vizitele solicitate.
Vizitele în platformă sunt securizate și encriptate, la acestea având acces doar pacientul și medicul lui. De asemenea, există posibilitatea ca medicii să ofere consultații virtuale pro-bono. În plus, vizitele video pot fi salvate de către pacienți în contul personal și revăzute oricând.
ASIROM VIG a lansat un serviciu de hotline medical, organizat în parteneriat cu Telios, prin care oferă asistență online și telefonică. Acest beneficiu este disponibil pentru asigurările medicale corporate, fiind disponibile 13 specialități medicale, non-stop : medicină generală, pediatrie, cardiologie, stomatologie, ginecologie, dermatologie, kinetoterapie, psihiatrie, psihiatrie pediatrică, farmacie, fitness, nutriție și psihologie. Asistența online permite înregistrarea pe platforma https://asirom.telios.ro/auth/login, iar pacienții sunt puși în contact cu un specialist, după prezentarea problemei. Prin asistența telefonică, se va intra în legătură cu un medic și pot fi accesate două specialități medicale: medicină generală și pediatrie.
Proiectul Medici pentru România, inițiat în octombrie 2019, a lansat campania “Nu uităm de ceilalți”, prin care pacienții care suferă de boli cronice sau prezintă diferite simptome ușoare de boală (nu neapărat legate de COVID-19) sunt consiliați online gratuit fie de medici voluntari din România, fie din diaspora. Pacienții pot beneficia de consultații din diverse specializări: cardiologie, geriatrie, psihiatrie, neurologie, chirurgie plastică, pediatrie, psihologie, nutriţie şi diabet, dermatologie, ginecologie, hematologie, oftalmologie, gastro-enterologie, stomatologie, ORL, medicină de familie.
Prin accesarea platformei https://medicipentruromania.ro/nu-uitam-de-ceilalti/, fiecare sesiune va dura 15 minute și se va face prin programări online. Urgențele sunt excluse, fiind necesar apelul la 112.
Merită menționată și inițiativa companiei de inteligență artificială din Cluj, Viki, ce a demarat un proiect numit Covid Monitor, aprobat de Guvern. Acesta urmărește crearea unei aplicații online care permite pre-testarea românilor în mod voluntar la simptomele de COVID-19, gripă sau răceală cu ajutorul unui algoritm de inteligență artificială și machine learning. Proiectul a fost creat inițial în regim pro-bono de două companii clujene, primind ulterior sprijin din partea Departamentului pentru Situații de Urgență și Ministerului Sănătății. De asemenea, vor fi parteneri în acest proiect și Institutul Național de Boli Infecțioase "Prof. Dr. Matei Balș", Spitalul Clinic de Boli Infecțioase și Tropicale Dr. Victor Babeș, Spitalele de boli infecțioase Craiova, Timișoara, Cluj, Iași și Constanța.
Totodată, contextul epidemiei de coronavirus a condus asociațiile medicale să lupte împotriva acestei crize printr-o serie de inițiative ambițioase.
Așadar, HOSPICE Casa Sperantei, cea mai mare fundație din țară care oferă gratuit servicii specializate în îngrijire paliativă, găzduiește personalul medical din Brașov implicat în tratarea epidemiei. Dispunând de două spitale în București și Brașov, clădirea din Brașov rămâne disponibilă pentru Consiliul Judetean Brașov până la încheierea situatiei de urgență, având o capacitate de 16 locuri.
Asociația Dăruiește Viață a anunțat construcția unui spital modular pentru pacienții cu COVID-19 și care va fi amplasat în curtea Spitalului Elias București, în baza acordului dat de conducerea acestuia, finalizarea acestuia realizându-se într-o perioadă de patru săptămâni. Dotarea și funcționarea acestuia vor fi asigurate de Spitalul Elias și Ministerului Sănătății.
Cele două companii Auchan Retail România și Leroy Merlin România, demarează organizarea unui centru de spitalizare pentru persoane noncritice, cu sprijinul Ministerului Sănătății și al Departamentului pentru Situații de Urgență (DSU), prin transformarea unei clădiri aparținând Leroy Merlin. Aceasta va functiona ca un centru de primire, triere, cazare și tratare preliminară a bolnavilor infectați cu coronavirus.