COVID-19  •  Comunicare -Presa  •  Business info

#flashinfo, 24 iunie. Dezvoltarea unei filiere industriale de proximitate. Avantajele localizarii in Romania

Principalele idei dezbatute in cadrul seminarului „Développement d'une filière industrielle de proximité. Les avantages d’une localisation en Roumanie”, care a avut loc in cadrul Business Booster Days pe 24 iunie.

In contextul crizei sanitare, supply chain-ul a fost criticat de numeroase sectoare. Transportul si disponibilitatea produselor au intarziat fluxul de productie, amenintand continuitatea activitatilor pentru sectorul de retail, agroalimentar si automobil.

In perioada post covid, companiile isi pun semne de intrebare privind diversificarea implantarii ca oportunitate pentru a fi mai aproape de furnizorii si de piete, asigurand-si astfel relatia  intr-un mediu volatil.

De asemenea, obiectivul acestiu webinar a fost de a pune in perspectiva avantajele relocalizatii unei parti din activitatile companiei intr-o tara precum Romania si cum o IMM poate construi o startegie de diversificare a sediilor  pentru a fi mai aproape de clientii sai.  

Romania prezinta numeroase avantaje in ceea ce priveste relocalizarea :

  • Apropierea geografica si culturala fata de Franta
  • Conectitivitatea fizica (pe cale aeriana, portuara si rutierea) si digitala (infrastructura IT, rata impactului pe internet)
  • Prezenta companiior franceze in numeroase sectoare precum industria automobiler, aeronautica, domeniul bancar si cel al asigurarilor, telecomunicatii, agroalimentar, farmacie, energie, mediu, constructii, retail sau noile tehnologii.

“Putem spune ca, daca un investitor ar fi investit un euro in economia Romaniei in 2000, in urma acestei investitii, ar fi obtinut 7 euro in 2019”.

Romania reprezinta o punte de crestere economica pentru companii:

  • Dimensiunea pietei interne: cea mai mare piata din Europa de Sud-Est cu 20 de milioane de consumatori
  • O crestere economica sustenabila
  • Un stock de investitii straine in 2019 in Romania, ce se ridica la peste 90 de miliarde de euro, adica 40% din PIB reprezinta investitiile straine
  • O politica fiscala avantajoasa  
  • Un sprijin pentru investitii : investitorii pot cere ajutoare din partea statului pentru finantarea proiectelor de investitii straine pe piata romaneasca, pentru investitii ce depasesc 1 million de euro.
  • Pentru orice investitie in productie, ce depaseste 1 million de euro, statul roman finanteaza 50% din costul investitiilor (depasind celelate tari din Europa de Est).

Competitivitatea din Romania joaca un rol major pentru companii: salariul minim ramane competitiv in Europa, in ciuda convergentelor de crestere economica din Romania cu restul economiilor europene. Forta de munca romaneasca este bine instruita, vorbeste mai multe limbi straine (aproape toti studentii vorbesc engleza, un student din 4 vorbeste franceza, 1 student din 6 vorbeste spaniola). Fara a lasa la o parte stabilitatea cursului de schimb si al inflatiei, in ciuda problemelor economice.

Sunt de menționat și principalele filiere economice din jurul industriei auto si ecosistemul sau de 600 de uzine prezente in Romania, cu urmatoarele povesti de succès :

  • Renault Dacia (5 miliarde de euro cifra de afaceri, 350 000 automobile produse)
  • Michelin (trei uzine de fabrica de anvelope si de corzi metalice, 5000 de persoane in Romania)
  • Faurecia (5 uzine in Romania si aproape 4000 de angajati)
  • Valeo (doua uzine de 2000 de angajati in Romania, o uzina la Timisoara pentru producerea sistemelor de iluminat pentru automobile si o uzina la Poiesti pentru producerea sistemelor aer conditionat)

De asemenea, industria aerospatiala si bio-industriile, industriile creative sau agricultura, prezinta un imens potential de cresterea a productivitatii.

Pentru un grup industrial francez, alegerea implantarii internationationale a fost intreprinsa pentru a raspunde de fiecare data noilor provocari :

  • Acompanierea clientilor internationali
  • Dezvoltarea pietelor in noi regiuni
  • Dezvoltarea de noi activitati

Damien Gonzales, directorul general al grupului Gonzales Industrie, a subliniat ca de cele mai multe ori, localizarile sunt strategice si complementare. « In Franta se dezvolta proiecte complexe in domeniul nuclear, al apararii sau cel spatial, in timp ce in Romania si Vietnam sunt localizate activitatile de fabricatie ».

Fiind vorba in mod special despre Romania, alegerea lui Damien Gonzales a fost motivata de mai multe criterii :

  • Cultura mecanica
  • Deschiderea spre inovatie
  • Forta de lucru multilingva
  • Sprijinul economic pentru companii
  • Competitivitatea salariilor

In Romania, robotizarea a reprezentat o necessitate deoarece tara a trebuit sa faca fata unui exod in srainatate al fortei de lucru calificate. Asadar, aceasta permite estomparea deficitului dar si o oportunitate deoarece este parte integranta a echipamentelor vandute si a automatizarii liniilor de productie.  

Plus d'actualités

Actualitatile membrilor

Habitat for Humanity Romania

Redirecționează 20% din impozitul pe profit către Habitat for Humanity România și pune tu piatra de temelie pentru copiii care au nevoie de o locuință

Noi membrii

British Football School

British Football School aduce antrenamente performante de fotbal în România, astfel încât copiii din București pot fi instruiți în “stilul britanic”!...

All news

Share this page Share on FacebookShare on TwitterShare on Linkedin
Close

Descoperă spațiul tău personal pe ccifer.ro !

Close

Descoperă spațiul tău personal pe ccifer.ro !