COVID-19  •  Comunicare -Presa  •  Business info

#fashinfo, 26 iunie. Strategia digitala a Uniunii Europene

  • O economie digitala onesta si competitiva

Strategia digitala a Uniunii Europene are drept obiectiv permiterea crearii unei economii robuste si competitive. Este vorba despre a creea o piata unica in care companiile de toate dimensiunile si din toate sectroarele sa poata rivaliza pe picior de egalitate si sa poata dezvolta si utiliza produse si servicii digitale la o scara ce le permite cresterea productivitatii si a competitivitatii.

Inovarea platformelor online si digitalizarea industriei reprezinta cei doi piloni majori ai acestei strategii.

Digitalizarea industriei europene

Obiectivul Uniunii Europene este de a creea o veritabila revolutie in industria europeana datorita tehnologiei informatiilor cum este Internetul, cloud computing, big data, robotica si imprimarea 3D. Pe 19 aprilie 2016, Comisia Europeana a lansat prima sa initiativa « Digital Single Market ». Este vorba despre un proiect ce se bazeaza pe cinci elemente principale : instrumentele politice, suportul financiar, coordonarea si puterea legislativa, pentru a stimula investitiile publice si private in sectorarele industriale.

Digitalizarea si industria se bazeaza pe cinci elemente principale :

  • Platforma europeana de initiative nationale privind digitalizarea industriei
  • Crearea de departamente de inovatie numerica
  • Consoliarea leadership-ului datorita parteneriatelor si platformelor industriale
  • Un cadru reglementat, adaptat digitalizarii industriei si economiei din Uniunea Europeana
  • Pregatirea europenilor pentru un viitor digitalizat

Platformele online

Presedinta Comisiei Europene, Ursula von der Leyen si-a exprimat dorinta de a ameliora regulile Uniunii europene in matrie de responsabiliatea si securitatea platformelor, serviciilor si produselor numerice, cu o noua serie de legi si servicii numerice.

  • O societate demcocratica si durabila

De asemenea, aceasta strategie poseda o dimensiune democratica. Astfel, aceasta vizeaza crearea unui mediu in care cetatenii sont responsabili in felul in care acestia actioneaza in universal digital.

In ce fel aceasta strategie de digitalizare este aplicata in statele membre?  

Strategia de digitalizare a Uniunii Europene a necesitat o revizuire in urma crizei sanitare. In cadrul cercetarii pentru vaccinul impotriva coronavirusului, importanta accesului la date este primordial. Asadar, consultarile privind Cartea alba a Uniunii Europene despre probemele pe care le ridica utilizarea Inteligentei Artificiale vor fi amanate.

Pe langa criza economica si sanitara rezultata in urma COVID-19, mai exista si un deficit al competentelor digitale. In 2019, 42% din populatia Uniunii Europene nu era in masura sa efectueze sarcini de baza cum ar fi conectarea la o retea WiFi sau sa utilizeze pagini web. Populatia in varsta este deficitara in privinta capacitatilor numerice in comparatie cu populatia tanara (16-29 ani). In ceea ce priveste diferentele de competente intre state, Romania si Bulgaria ilustreaza cel mai bine aceasta intarziere. Este nevoie ca aceste state sa isi ameioreze performantele de digitalizare, pentru a se putea alinia standardelor europene.

Plus d'actualités

Actualitatile membrilor

Habitat for Humanity Romania

Redirecționează 20% din impozitul pe profit către Habitat for Humanity România și pune tu piatra de temelie pentru copiii care au nevoie de o locuință

Noi membrii

British Football School

British Football School aduce antrenamente performante de fotbal în România, astfel încât copiii din București pot fi instruiți în “stilul britanic”!...

All news

Share this page Share on FacebookShare on TwitterShare on Linkedin
Close

Descoperă spațiul tău personal pe ccifer.ro !

Close

Descoperă spațiul tău personal pe ccifer.ro !