Elena Pap, Director Europa, Up Group
Ceea ce ne dictează tendințele este nevoia utilizatorului final, a beneficiarului, a salariatului. Aceștia își doresc flexibilitate și libertate
În România, sunteți de 22 de ani. Piața de servicii este extrem de diversificată și s-a consolidat totodată. Produsele pe care le aveți în ofertă sunt dependente de inovație și de tehnologie. Cum arată sectorul serviciilor, mai ales datorită experienței regionale, care sunt amenințările, dar și oportunitățile în viitor?
Merci încă o dată pentru invitație, te-am ascultat cu atenție povestind despre grupul Up și despre mine. Într-adevăr, este un parcurs lung, frumos, interesant, plin de provocări.
În cei 22 de ani de când sunt în grup și având această oportunitate de a avea contact cu mai multe filiale și fiind și în comitetul executiv al grupului, pot să spun că această industrie a evoluat foarte mult. Modul în care lucrurile evoluează și, mai ales, în ultimii ani, ne țin în priză de a fi inovativi, de a anticipa mișcările care pot apărea din punct de vedere tehnologic, dar și legislativ, pentru că este o industrie care depinde mult de anumite legi și contexte, și, da, trebuie să fim mereu vigilenți, să anticipăm ceea ce se întâmplă.
Flexibilitatea, inovația sunt cuvinte care sunt în vocabularul nostru în fiecare zi. Trebuie sa știm ce își dorește piața, ce își doresc beneficiarii noștri.
Ai menționat pe cei 1,3 milioane de beneficiari, dar mai este și o altă categorie de produse sociale la care se adaugă cel puțin 1 milion de beneficiari, iar în funcție de fiecare categorie și produs trebuie să știm cu exactitate sau să ne apropiem cât mai mult de ceea ce își dorește clientul, beneficiarul final.
Trebuie să fim inovativi și flexibili.
Printre produsele enumerate a fost și platforma Up MultiBeneficii , deoarece clienții și beneficiarii își doresc libertatea de a-și alege produsele sau beneficiile extra salariale de care au cel mai mult nevoie. Pe această platformă angajatorii dau posibilitatea angajatului, în limita unui buget alocat, să își aleagă singur beneficiul de care are nevoie. Este doar un exemplu în ceea ce privește inovația, adaptarea, cunoașterea, tendințelor și nevoilor țintelor finale.
O sa mă îndrept către capitalul uman, pentru că este parte din poveste, chiar dacă sunteți în inima tehnologiei. Cum vezi angajatul din viitor pentru cineva care alege să lucreze în domeniu?
Capitalul uman este core businessul nostru, dacă pot spune așa. Indiferent de perioadă, acum 22 de ani, 10 ani sau astăzi, ne-am concentrat pe capitalul uman. Este foarte important pentru noi să fim alături de clienți pentru că trebuie să le fim alături în a-și mulțumi salariatul și alături de beneficiari.
Cum vedem noi cei de la Up România? Ne dorim dacă se poate să fim cu un pas înainte de schimbări și de a anticipa care este nevoia beneficiarului final. În momentul de față, ceea ce ne dictează tendințele este nevoia utilizatorului final, a beneficiarului, a salariatului. Aceștia își doresc flexibilitate și libertate. O recunoaștere a angajatorului că le dă această putere de a alege ei. În această direcție se duc toate tendințele. Ce putem să dezvoltăm, să adăugăm ca ecosistem în jurul soluțiilor noastre, aceasta este o preocupare permanentă.
Mi-a venit în minte un serviciu lansat de curând, este vorba despre Up play, un serviciu de gamification pe care l-am adăugat aplicațiilor noastre, tocmai pentru a aduce încă un plus de valoare, de opțiune pentru beneficiarul final. În câteva cuvinte, aceștia își doresc recunoaștere din partea angajatorului, libertatea de a-și alege produsele și flexibilitate, au nevoie de o gamă cât mai diversificată de produse și servicii.
Companiile vorbesc mult - e preocuparea principală în viața companiilor - despre zona de sustenabilitate. Cum o vezi, nu doar din prisma Up România? Și unde se află companiile astăzi atunci când vorbim de raportare, pentru că legislația este cunoscută, iar timpul este foarte scurt.
Este un subiect la ordinea zilei, un subiect cald care ne preocupă pe toți și nu am cum să separ Up România de ceea ce se întâmplă în România sau în Europa. Este o tendință generală. Îmi face plăcere să văd că din ce în ce mai multe companii sunt preocupate de această direcție. Chiar dacă companiile se concentrează doar pe acțiuni pe parte de mediu, ele își dezvoltă proceduri și politici, au acțiuni pe toate cele trei segmente: guvernanța este foarte importantă, partea socială, la fel, și mediul.
Am participat la multe discuții sub diverse formule despre importanța tuturor segmentelor. Există o tendință generală, globală, de a ne adapta, de a avea proceduri – văd în rândul companiilor că își declină aceste proceduri către asociații internaționale, cum sunt cei de la GRI (Global Reporting Initiative), iar faptul că aceste companii au echipe pregătite pentru astfel de acțiuni, sunt un trendsetter sau sunt un deschizător de drumuri și pentru celelalte companii. Nu de puține ori, în licitații sau în parteneriatele pe care le dezvoltăm cu clienții și furnizorii, sunt aduse în discuție aceste practici. De aceea, există o tendință globală, o preocupare generală de a ne conforma, dar este și dorința companiilor de a ști că se află în direcția cea bună.
Elena Pap este absolventă a Academiei de Studii Economice (ASE), specializarea, finanțe, credit și contabilitate. Cu o îndelungată experiență în domeniul financiar și în managementul echipelor, Elena este unul dintre promotorii industriei beneficiilor extrasalariale din România. În 2005 a devenit director general Up România, iar din 2019 a cumulat această funcție cu poziția de director regional al Grupului Up în Europa de Sud-Est. Elena Pap a condus operațiunile regionale în cadrul Grupului Up pentru România, Bulgaria, Moldova, Serbia și Grecia până în 2024. În perioada 2017-2024 a fost președinte în cadrul Asociației Profesionale a Emitenților de Tichete (APET). Din iunie 2024 Elena Pap ocupă funcția de Director Europa în cadrul Up Group, după o carieră de peste 20 de ani în care a ocupat poziția de CEO al Up România.
Despre Up România
Up România face parte din Grupul Up, deservește peste 25.000 de clienți și peste 1.3 milioane de beneficiari pe Up Dejun, Up, Cadou, Up Vacanță, Up Cultură. La aceștia se adaugă peste 1.2 milioane de beneficiari pe Up Social din 150 de proiecte sociale naționale și locale care au fost realizate în ultimii 6 ani. Cu o prezență de 22 de ani în România, compania oferă diverse instrumente de motivare și soluții financiare avantajoase pentru performanța businessului companiilor, printre care se numără produse și servicii pentru salariați, platforma de beneficii flexibile Up MultiBeneficii, servicii dedicate comercianților, precum și soluții personalizate pentru modernizarea sectorului de acțiune socială.
Up MultiBeneficii este soluția Up România dedicată companiilor, ce oferă gestionarea eficientă a beneficiilor extrasalariale puse la dispoziția angajaților. Platforma Up MultiBeneficii prezintă un pachet atractiv de beneficii și oferte speciale ce pot fi alese chiar de către angajat în funcție de nevoile sale, generând un avantaj competitiv pe piață pentru angajator, iar pentru angajat, autonomie și flexibilitate. Prin intermediul campaniei „Redefinim Munca”, Up România își propune să schimbe perspectiva asupra muncii, aducând schimbări semnificative în abordarea acesteia. Up România este certificată Great Place To Work, pentru al treilea an consecutiv, în 2024.