Membri
Analiza frustrari & motivatii candidati recrutati de AGXECUTIVE - agribusiness Romania 2020
Nu stii cum sa iti atragi viitorii angajati in sectorul agro-alimentar? Urmareste studiile de piata Agxecutive!
Agxecutive este liderul serviciilor de resurse umane din sectorul agro-alimentar in Romania, Balcani si Marea Neagra, membra a CCIFER inca din anul 2015. Firma ofera servicii de: executive recruitment, consultanta strategica, formare profesionala continua, studii de piata si leasing de personal. Pe langa acestea, compania realizeaza studii ale tendintelor HR in domeniul agribusiness. Pentru mai multe detalii, privind misiunea si obiectivele firmei, puteti consulta site-ul: https://www.agxecutive.com/
In urma a 20 de procese de recrutare in agribusiness, derulate de Agxecutive in 2020, in care s-au analizat 10 factori direct legati de motivatia/frustrarea a 218 candidati, s-au concluzionat urmatoarele:
- Dintre factorii de motivatie, cei mai reprezentativi sunt: perspectivele de promovare, care au o pondere de 45%, marca de angajator, conteaza in proportie de 20%, iar in cele din urma, salariul inregistreaza un procent de 17%.
- Principalii factori de frustrare sunt reprezentati de: claritatea strategiei 23%, managementul 17% si mediul de lucru 12%.
Ceilalti indicatori luati in calcul, precum: echilibrul din viata privata/profesionala, beneficiile, locatia job-ului si target-urile comerciale, reprezinta procente incadrate intre 0-11%.
Din datele precizate, se reliefeaza o lipsa de convergenta intre factorii de frustrare si cei de motivatie, dar si o prezenta redusa a factorilor comp&ben (salariu si beneficii) din top, ceea ce ne conduce la concluzia ca asistam la un proces de continua maturizare a pietei HR din acest sector specific in Romania si regiune. Angajatorii ar trebui, astfel, sa isi concentreze toate strategiile catre comunicarea:
- perspectivelor de cariera
- marcii de angajator
- tacticilor de dezvoltare personala a colaboratorilor.
In concluzie, la nivelul indicilor calitativi si a celor cantitativi colectati de la candidatii din studiu, se observa faptul ca motivatia (218 feed-back-uri primite, respectiv 84% indice calitativ mediu al nivelului de motivatie) este net superioara frustrarilor (149 feed-back-uri primite, respectiv 45% indice calitativ mediu al nivelului de frustrare), ceea ce indica o selectivitate in crestere a candidatilor, in special fata de perspectivele de promovare si fata de marca de angajator.